2015. február 26., csütörtök

2. Fejezet, A lottónyeremény, 1 rész

Sziasztok, jó régen találkoztunk, de úgy is mondhatnám, hogy már jó ideje nem hallhattatok felőlem. De most itt vagyok, hogy elmeséljem nektek az ígért történetem folytatását.
Ez a történetem azzal kezdődik, hogy miután két évvel ezelőtt hazaértem Londonból, pár hétre rá elkezdtem lottózni. Eltökélt szándékom volt, hogy megüssem a főnyereményt. Így ahányféle lottót lehetett kapni Magyarországon, és az interneten vásárolható külföldi lottók közül, sokat megjátszottam. Eleinte nem volt találatom a szelvények egyikén se, vagy csak kettes találatok, pár ezer forint nyereménnyel. A külföldi lottókon sem igazán volt semmim, viszont azoknál pár szám is magasabb nyereményt jelentett, mint a magyarnál. Ez így ment hónapokig. Arra gondoltam, hogy ha más lehetőség nincs, akkor megpróbálkozom egy internetes pénzkeresési lehetőséggel, ami eléggé jól működik. Fogtam és indításként betettem 10.000Ft-ot alapnak. És másoltam – ahogy a honlapon szokás mondani – pár egészen jól kereső regisztrált tag, tippjeit. És így pár hónap alatt pár százezer forintot sikerült megjátszanom, megtippelnem. A lottózást tovább folytattam, habár a lelkesedésem iránta kezdett alább hagyni. De ekkor történt a csoda!
A magyar lottózásban ekkoriban volt a két legmagasabb összegű nyeremény a lottóknál. Az 5-ös lottón közel 5 milliárd forint nyeremény, a 6-os lottón pedig két milliárd volt. 6 hónapja játszhattam, és a 6. hónap végén, ahogy említettem csoda történt. Megnyertem az 5-ös lottó főnyereményét, mert nekem lett egyedül telitalálatos szelvényem. Így a kis kiruccanásom után fél évvel gazdagabb lettem közel 5 millió forinttal. Ez egyszerűen hihetetlenül jó érzés volt számomra. El se akartam hinni, hogy ekkora szerencsém volt. Mikor felfogtam a dolgot, fogtam a szelvényt és amilyen gyorsan csak tudtam elmentem felvenni a nyereményem. Betettem egy külföldi számlámra, de azért egy keveset, amire szükségem volt belőle eltettem magamnak, hogy vegyek majd ezt-azt belőle. Mivel már szakmáim és érettségim is volt, így a sulira keveset kellett költenem. Beiratkoztam 3 és fél évvel ezelőtt egy főiskola jellegű oktatási központba, amiből már csak másfél évem maradt vissza. A fősulin belsőépítészetet és divattervezést, illtetve a hozzájuk kapcsolódó fél éves tárgyakat vettem fel. Középiskolában eladó szakmát szereztem, az után egy OKJ-s boltvezetőivel is megtoldottam. Utána jött az érettségi. Most meg ezek, és ezekkel is már mindjárt végzek. Másfél évvel ezelőtt elvégeztem egy műkörömépítő és lábápoló 4,5 hónapos tanfolyamot is.  Egy évvel ezelőtt, hasonló rövid kurzuson elvégeztem egy cukrász, vendéglátó üzletvezető szakot, ami segítségével nyithatok vendéglátó egységet is. Másfél éve bérlek egy üzlethelyiséget, amit a barátnőm vezet, és egészen jól jövedelmezik. Igaz nem lottónyeremény összegű a bevétel, de arra elég, hogy a sulit fizessem belőle. Ezek után a lottónyereményem már hab volt a tortán.
Elkezdtem szervezni a dolgaimat. A nyereményemből vettem egy házat külföldön, pontosabban Londonban, Louis házától 4 háztömbnyire. Mivel magyar vagyok így kicsit soknak tűnt az ár, de mivel megérte, így kifizettem érte 731.500.000 Forintot. A házról majd lejjebb láthattok képeket.
Nem költöztem át azonnal, előbb a sok papírmunka várt még rám. Továbbra is suliba jártam, lottóztam, és Pest közelében is vettem magamnak egy kis lakást, természetesen már korántsem annyiért, mint a Londoni házamat. Emellett a bérelt helyiséget is megvettem magamnak, és a Pest melletti lakásomhoz közel is nyitottam egy hasonlót. Eltelt még úgy 3-4 hónap az óta, amióta felvettem a lottónyereményem. Ez idő alatt sikeresen elkészültek a kiköltözéshez szükséges papírok. És a magyar lakásomat is szépen kicsinosítottam. Ezek után nem maradt más hátra, mint összepakolni és elköltözni.
Ez alatt a két év alatt hallottam, hogy miután Eleanor nyomtalanul eltűnt, a banda kapott egy 4 hónapos kényszerszünetet Louis állapotára hivatkozva. Az ugye tudtunk, hogy Eleanor kicsit sem szerette Louis csak a pénzét és a vele járó hírnevet. És Louis sem volt odáig Eleanorkáért, csak azért volt vele ennyi időn keresztül, mert a modest kényszerítette, rá és mert Louis olyan természetű, hogy inkább él egy rossz kapcsolatba csak ne legyen egyedül. És miután Eleanor teljesen eltűnt, Louis elkezdte még jobban egyedül érezni magát. A modest által elrendelt 4 hónap alatt, Louis legtöbbször egyedül volt otthon, vagy ha nem, akkor reggeltől estig csak buliból buliba járt és folyamatosan részeg volt és füvezett. 4. hónap után, mikor eljött volna az idő a visszatérésre Louis már annyira lezüllött állapotba került, hogy a modest vezetősége úgy vélte, hogy amíg viszonylag helyre nem jön, addig még ad nekik egy kis szünetet. És bízott benne, hogy Louis majd jobb állapotba kerül. Ugye ahogy mondtam, Eleanor eltűnése óta már két év telt el, de a banda sajnos még mindig nem térhetett vissza, mert Louis annyira-mélyre süllyedt, hogy hiába próbáltak segíteni neki, ő minden segítséget visszautasított és folytatta ezt a züllött életvitelét. Folyamatosan részeg volt, nagyon rászokott a fűre és sose tudta, hogy hol van, és mit csinál. A modest mivel nem akarta nagydobra verni Louis állapotát, így próbálta eldugni őt a világ elől és inkább „bezárta” őt az otthonába. Ami nem hogy jót tett volna neki, hanem inkább ártott, de ezzel a modest vezetői nem törődtek. A banda többi tagja rendszeresen látogatta őt, de volt mikor Louis kidobta őket, mondván, hogy ő most egyedül akar maradni. És sajnos ez már másfél-két éve így megy.
Most ez után a kis kitérő után térjünk vissza a jelenlegi idősíkba. A sulit nem hagytam ott, továbbra is folytatni fogom, de eljött az idő, hogy kimenjek és megnézzem a vásárolt házamat és berendezkedjek. És, hogy elindítsam az ottani életemet is.
Két óra repülőút után végre megérkeztem a Heathrow reptérre, ahol már várt rám a segítőm, akit akkor vettem fel, amikor elkezdtem keresni a házat. Betettük a bőröndjeim a kocsiba és elindultunk az új életem felé. Útközben megálltunk enni valamit, és egy kis városnézésben is belefért. 1 óra 20 perc alatt meg is érkeztünk a reptérről a házhoz. Igaz, hogy csak 40 perc az út autóval, de ugye ahogy mondtam egy kis kaja és városnézés is közre játszott. Befordultunk a kocsifelhajtóra és a szám tátva maradt a látványtól. Képekről is szép volt, de élőben még jobb. Azt tudtam már a vásárlás pillanatában is, hogy 6 hálószobás, 4 fürdőszobás, 5 egyéb szoba is van, fedett medence és dupla garázs, de így élőben egész más volt látni. És akkor most jöjjenek az ígért képek. 

Ez az a ház, ami Louis házától a negyedik, és amit megvettem a nyereményem egy részéből
Ez lenen a csodás ház, amit vettem Louistól pár méterre. Mikor kiszálltunk a kocsiból, azt gondoltam, hogy mivel kevés a ház errefelé csend lesz és nyugalom, viszont azzal kellett szembesülnöm, hogy valamelyik házban maximumon szól a zene. De próbáltunk nem foglalkozni vele és inkább bementünk a házba. A segítőm, akit Davidnak hívnak, 38 éves, házas ember. Körbevezetett az ingatlanban és a végét átadta a kulcsokat, és mondta, hogy ha bármire lenne szükségem, nyugodtan hívjam fel, mivel még nagyon nem ismerem ki magam. Átadott egy dossziét mindenféle papírral, elérhetőséggel, fontosabb telefonszámokkal stb… Ezután el is ment, és én egyedül maradtam a nagy házban. Nem is tétlenkedtem sokat, mivel a ház igaz, hogy bútorozott volt, de sok olyan bútor volt, ami nem az én ízlésemnek való és a falak is szinte az összes egyszínű, matt fehér volt. Ezért fogtam a bútorokat középre toltam őket, ami kisebb volt azt egy időre átvittem egy másik helyiségbe. Dav (ejtsd Dév) már az érkezésem előtt gondoskodott festékekről és a megfelelő kellékekről a felújításhoz, bár nem nevezném igazán felújításnak, mert csak pár bútor cseréről és festésről van szó.
Tehát az összepakolás után, nekiálltam, elővettem a festőhengert és az ecseteket és hozzákezdtem a festéshez, szobáról, szobára. Rengetegféle élénk színt használtam.
Késő délutánra, már majdnem kész voltam 4 helyiséggel. Eközben még mindig üvöltött a zene, mondhatni, hogy majdnem a szomszédból. De mivel egészen tetszet, így a munka is gyorsabban ment. Olyan délután 6 óra lehetett mire végeztem a 4. szobával és úgy gondoltam, hogy mára ennyi elég is lesz. Majd holnap korán felkelek és befejezem a többi szobát is. Mivel a konyha volt az első, amit megcsináltam, így estére már tudtam is használni és csináltam magamnak valami kaját, azokból, amit a hűtőben találtam, mert már Dav azt is elintézte nekem az érkezésem előtt. Megcsináltam a kaját, meg is ettem, azután felmentem a fürdőbe, amin nem terveztem változtatást, lezuhanyoztam, átöltöztem egy kényelmesebb cuccba és leültem a tv elé, hogy megnézzem, milyen csatornáim vannak és, hogy azokon milyen műsor. 

Ezt a kényelmes szerelést találtam a szekrényben, amit fel is vettem
Találtam is érdekes műsort, de mivel hosszú napom volt, így hamar elnyomott az álom. Ezért olyan este 9 körül elkapcsoltam a tv-t és felmentem az egyik szobába, bebújtam és csak reggel ébredtem fel. Igaz éjfél után még hallottam a zenét, de mivel nagyon fáradt voltam, így nem zavart az alvásban.
Reggel mikor felébredte, lehetett olyan 8-fél 9 körül, akkor már a zene sem szólt. Felöltöztem, ezt a kényelmes göncöt vettem fel, mivel csak tegnap este volt rajtam pár órát, ezért még jó volt az főleg, ahhoz, hogy folytassam a festést. Lementem a konyhába, megreggeliztem és folytattam, amit tegnap abbahagytam. Élveztem, hogy szép élénk színűre festhetem az újonnan vásárolt házam falait. Eközben dél lett, így fogtam magam és felhívtam azt a számot, amit Dav adott, és rendeltem magamnak kaját. Fél órát kellett csak várnom mire megérkezett a rendelésem. Miután megettem a tésztát, újból nekifogtam a félbehagyott munkámnak.  

Ezt ettem ebédre és később vacsorára is
Délután kettő lehetett, mikor újból megszólalt a zene a szomszédos ház egyikéből. De nem csináltam belőle nagy ügyet, mivel ahogy mondtam is már, én is szeretem a jó zenét és tetszett, ami épp szólt. Délután 4-kor végeztem a szobák kifestésével, délután 5-ra meg meghozták a megrendelt bútorokat is, amiket a szállítók oda tettek ahova én kértem. Így két nap alatt olyanná varázsoltam az új otthonom, amilyent mindig is akartam. A zene még ekkor is maximumon szólt. Mivel kevesen laknak ezen a környéken így nem volt olyan, akit zavart volna a zaj, mert vagy ilyenkor még nem volt otthon, vagy nem is laknak egyik-másik házban.

Miután megmelegítettem, a második adag tésztát, amit délben rendeltem, azért, hogy estére is maradjon, elmentem lezuhanyozni, átöltözni aztán betettem egy DVD-t és azt néztem. 

Ezt viseltem akkor este
Este 9, fél 10 körül a zene elcsendesült. Utána nem sokkal hallottam, hogy megáll egy autó, valakik beszélnek, azután az autó elhajt. Ahogy a filmnek vége lett fogtam magam és lefeküdtem, mert ma is elfáradtam, ahogy tegnap is.

Tudtam, hogy hova költöztem, azaz tudtam, hogy Louis szomszédja vagyok, de úgy gondoltam, hogy rögtön az első pár napban nem rontok rá, hogy „Hello, én vagyok az új szomszéd, hoztam egy kis sütit, hogy jobban megismerhesselek” hanem majd pár nappal később teszem csak meg az első lépéseket, afelé, hogy megismerkedjek Louisval. Ha már ennyit vártam, akkor ez a pár nap már nem oszt, nem szoroz. Mivel két napot szántam a berendezkedésre, úgy gondoltam, hogy majd a 3. napon sütök valami sütit, - muffinra gondoltam – és abból viszek át Louisnak és reménykedem benne, hogy majd elfogadja, és esetleg beinvitál magához egy kicsit. De aztán az is eszembe jutott, hogy ha nem is hív be egy ismeretlen embert a házába, majd miután elfogadta a sütiket és el is fogytak, a tálcáért, amin átviszem neki, el kell, majd menjek vagy esetleg lesz olyan kedves és visszahozza, ami ismét ad egy lehetőséget az ismerkedésre.
Hajnali 4 óra körül arra ébredtem fel, hogy egy kocsi érkezik, amiből a hangok alapján 3; 4 ember szállhatott ki, és elképesztő hangosan elkezdtek énekelni, kiabálni, meg minden ilyesmit, amit a részeg emberek szoktak csinálni. 10 percen keresztül zajongtak az utcán, aztán nagy nehezen sikerült bemenniük és aztán újból csend lett. De nem telt el újabb 10 perc, mikor a kocsi újból elhajtott a szomszédos ház elől. Ezek után még kb. fél órát fent voltam, mert ha felébredek, elég nehezen tudok visszaaludni, de olyan 5 óra körül sikerült újból visszaaludnom. Ezek után reggel fél 10-kor sikerült felkelnem. Lemásztam a konyhába, csináltam valami reggelit magamnak és aztán nekiálltam muffint sütni. Miután elkészültem velük, vártam egy kicsit, hogy hűljenek, addig ettem valamit. Mivel úgy következtettem, hogy ha Louis és a haverjai voltak azok, akik hajnal 4-kor zajongtak az utcán részegen, és még a zene sem szól, valószínűleg Louis még nem kelt fel, és nem akarom felébreszteni, mert az nem venné jól ki magát. Így vártam úgy 2 órát még, és fél 3 felé, átöltöztem, hogy azért mégse menjek akárhogy ismerkedni, aztán felpakoltam a muffinokat egy tálcára és elindultam velük Louis háza felé. 
Ilyen muffinokat sütettem és vittem át Louisnak
Nem öltöztem ki nagyon, csak azért mégse egy kicsit normálisabban, mint ahogy otthon voltam. És mivel július volt már így melegen sem kellett öltöznöm. 

Ebben mentem át Louishoz a sütikkel
Miután 3 háztömb után odaértem Louis házának kapujába, becsengettem és vártam, hogy ajtót nyisson. Kétszer csengettem, mire ajtót nyitott és kitántorgott a nagykapuhoz, hogy megkérdezze, ki vagyok, és mit akarok.
Louis egy pulcsit és egy fekete szürke melegítőt viselt. Bemutatkoztam, hogy ki vagyok, elmondtam, hogy három napja költöztem ide, és azt, hogy eddig csak nála láttam mozgást így gondoltam, hogy sütök egy kis sütit és jó szomszédhoz illően eljövök és bemutatkozok. Továbbá elmondtam neki azt is, hogy magyar vagyok, mert az elején nem igazán értette, hogy miből gondolom, hogy ez szokás errefelé. – a süti sütésre és a bemutatkozásra gondolt. – ezek után már megértette, kierőltetett a másnapos, vagy inkább aznapos önmagából egy kedves mosolyt, és elfogadta a muffint. mivel látszott rajta, hogy tényleg borzalmas állapotban volt és nem akartam nagyon rámenősnek tűnni így, azt mondtam neki, hogy majd fogyassza egészséggel a sütiket és majd holnap vagy holnapután átugrom a tálcáért. Louis megköszönte aztán bement a házba, és én is hazasétáltam. Gondoltam, hogy pár napig ismét nem fogom látni se, mert bulizni fog vagy isten tudja, mit nem csinál. De tévedtem.
Olyan este fél hét körül járt, és én a konyhában voltam épp vacsorához készülődtem. - Nem öltöztem át miután hazaértem Louistól, hanem abban a szerelésben maradtam. – Megterítettem az asztalt és már a tányérba is kiszedtem a kaját, mivel szeretem a tésztaféléket, amik jó szaftosak és laktatóak, így most csináltam spagettit. Pont mielőtt leültem volna az asztalhoz, megszólalt a csengő. Hirtelen nem tudtam, hogy mi is az, aztán rájöttem. Odamentem az ajtóhoz és kinyitottam és nagyon meglepődtem, mert nem számítottam arra, hogy Louis fog ott állni. Főleg nem ilyen hamar. Láttam a kezében a tálcámat, amin délután a sütiket vittem át neki. De azért meglepetten megkérdeztem tőle, hogy mit szél hozta. Ő erre kedvesen elmosolyodott és felmutatta a tálcát, és azt mondta, hogy ezt hoztam vissza neked. Visszamosolyogtam rá, elvettem a tálcát, megköszöntöm, hogy visszahozta és megkérdeztem tőle, hogy volna-e kedve bejönni egy kicsit. Ő egyből élt a lehetőséggel. Bejött. Én megkérdeztem tőle, hogy éhes-e, mert én pont most akartam vacsorázni és spagettit csináltam. Rám nézett és egy kicsit furcsállta az ajánlatomat, - gondolom nem szokott hozzá ilyesmihez – de igent mondott a vacsorameghívásomra. Elővettem még egy tányért és szedtem neki is egy tányérral. Az övé még meleg volt, mert pont akkor szedtem ki, az enyém már kicsit kihűlt, de még ehető volt. Vacsora közben beszélgettünk is egy kicsit.
Megkérdezte, hogy miért költöztem ki, mivel foglalkozom, mik a szándékaim, terveim a közeljövőre. Elmondtam neki, hogy nyertem a lottón és egy régi álmom-váltottam valóra azáltal, hogy kiköltöztem ide. Továbbá elmondtam neki, hogy szeretnék nyitni egy boltot és egy pubot, esetleg egy kávézót. Ő erre azt mondta, hogy az egyik haverjának Niallnek is gondolkodott azon, hogy nyit egy pubot Londonban, csak nem jött össze neki. Megkérdezte, hogy hallottam-e róluk, mint One Direction, én igennel válaszoltam. Neki erre felcsillantak a szeme, és rögtön azt kérdezte, hogy rajongójuk vagyok-e. Azt mondtam, hogy szeretem a zenéjüket, attól függetlenül, hogy már két éve el vannak tűnve a nyilvánosság elől és hogy őket is kedvelem, de nem tartom magam rajongónak. Ezek után azt kérdezte, hogy miért nem, de én nem szerettem volna egyből azzal kezdeni, hogy „azért nem tartom magam rajongónak, mert nem bírtam a sok nyáladzást egy senki kurvája iránt. És hogy a rajongóik egy részének nem ők a fontosak, hanem egy pénzéhes senkiházi féreg. ezért, hogy erre a kérdésére ne kelljen válaszolnom, inkább annyit mondtam, hogy ez már nem olyan fontos.
A vacsora már rég elfogyott ezért átmentünk a nappaliba, és ott tovább beszélgettünk. Louis megkérdezte, hogy van-e söröm, mivel én is szeretem, bár nem sűrűn iszom alkoholt, így volt, ezért hoztam neki egy üveggel. Belekortyolt az üvegbe, és tovább folytattuk a beszélgetést. Szó esett a kedvenc zenéinkről, filmjeinkről, kajáinkról, arról, hogy mit szeretünk inni még azt is megkérdezte, hogy mi a kedvenc ruhadarabom. Én erre poénból visszakérdeztem, hogy „rajtad”? Ő erre hangosan felnevetett, aztán persze mondtam, hogy nincs kedvencem, a lényeg, hogy kényelmes legyen. Kérdezte, hogy van-e háziállatom. Mondtam neki, hogy van egy kutyám, ami ott maradt anyámmal és a nagyszüleimmel Magyarországon. Elmeséltem neki, hogy fősuli jellegű iskolába járok, és hogy van még másfél évem vissza, és aztán belsőépítész és divattervező leszek, a meglévő szakmáimon túl. Kicsit meglepődött, hogy ennyire aktív vagyok a tanulás terén és mégis marad időm mindenre, de ezek után sok sikert kívánt a továbbiakban. A beszélgetés közben elfogyott Louisnak az egy üveg söre, így hoztam neki még egyet, aztán megkérdezte, hogy merre találja a mosdót. Útbaigazítottam. Pár perc múlva már ismét a kanapén ült iszogatott, és beszélgettünk tovább. az idő már szépen eltelt, és volt már este tíz is, de még mindig volt miről beszélnünk. Mondtam Louisnak, hogy mindjárt jövök, csak ki kell mennem a mosdóba, Louis rábólintott és mondta, hogy ő majd itt megvár. Mire visszaértem, Louis addigra ki volt ütve, és elaludt a kanapén. Nem volt szívem felébreszteni őt, így kerestem egy takarót és betakartam. Én felmentem, még gyors letusoltam és bebújtam az ágyba. És elaludtam.